top of page

מסאלה דוסה - ארוחת בוקר מופלאה


זה קליל, מזין ומשביע. כן, זה דורש הכנה מראש. אך אם מכינים הכל מראש, בבוקר זה רק כמה דקות והטעם שווה כל רגע. מסאלה דוסה היא ארוחת בוקר מסורתית בהודו. זוהי חמיטה (כן, זו המילה העברית לפאנקייק) עשויה מאורז ועדשים מותססים, המוגשת עם תבשיל ירקות, יוגורט וצ'אטני. הנוכחות הבולטת של הירקות וההתססה של הדגנים הופכים את המנה לקלילה. אני מכינה כמות גדולה שיכולה להספיק למספר ימים. ניתן, כמובן, להכין כמות קטנה יותר. שימו לב – צריך להתחיל את ההשריה כ-48 שעות מראש.

יש צורך במחבת רחבה וטובה, אני משתמשת במחבת "שיש".

רכיבים: כוס אורז מלא כוס עדשים אדומות כוס דוחן או עוד כוס אורז חצי כוס אמרנט - אפשרי


כפית זרעי חילבה - אפשרי מים כפית מלח 2 כפות שמן זית

אופן ההכנה: שמים אורז, עדשים ודוחן בקערה ושוטפים מספר פעמים במים עד שהמים יוציאים יותר בהירים

מוסיפים את האמרנט והחילבה, מערבבים ומוסיפים מים למילוי הקערה

משרים כ-24 שעות מסננים, מוסיפים מים עד לכיסוי וטוחנים היטב בממחה (בלנדר) לבלילה חלקה ככל האפשר הבלילה צריכה להיות דלילה למדי. אפשר להוסיף מים במידת הצורך מכסים בבד ומניחים לעמוד בטמפרטורת החדר כ-24 שעות הבלילה צריכה לתסוס ולתפוח מעט מוסיפים מלח ו-2 כפות שמן זית ומערבבים מחממים מעט שמן במחבת, מחכים שיגיע לחום גבוה יוצקים בלילה למחבת ובעזרת כף משטחים אותה מטגנים 2 דקות הופכים בזהירות לצד שני ומזהיבים כ-2 דקות מעבירים לצלחת וחוזרים על התהליך מספר פעמים לפי מספר המנות המבוקש את שארית הבלילה ניתן לשמור במקרר

הגשה: אין גבול לדמיון - בתמונה מוגש עם תבשיל אפונה וגזר, מעט יוגורט ועמבה אפשרויות נוספות: חומוס, טחינה, לבנה, שמן זית, זעתר, ירקות (חסה, רוקט, פטרוזיליה ועוד), צ'אטני כלשהו.


ניתן להמיר את הדגנים בדגנים אחרים ואת העדשים בקטניות אחרות. מעדן!

פוסטים נבחרים

תיקיות

תגיות
ארכיון
bottom of page